ROMÂNIA – O inima pentru ASIA

Cea mai lunga expeditie in forma de inima

EUROPA-ASIA 2012

  •  4 oameni, 2 autoturisme SUV, 60 zile, 25.000 km, 9 tari.
  • Cel mai lung traseu al unui echipaj aradean/romanesc
  • Masini de serie, soferi amatori
  • Cea mai lunga expeditie motorizata intergral aradeana
  • Cateva din cele mai spectaculoase drumuri din lume
  • Comportamentul masinilor la altitudini ridicate
  • Conditii extreme: stepa Rusiei, taigaua siberiana, desertul Gobi,  muntii Altai, deserturile Asiei Centrale, muntii Elburz si Zagros
  • Contact cu populatii de diferite grupuri etnice. Traditii.
  • Contact cu o biodiversitate naturala extraordinara
  • Mediatizare permanenta pe parcursul expeditiei
  • Realizarea de filme documentare si a unei carti

Date privind proiectul :

1. Titlul:

“ROMÂNIA-

 O INIMA PENTRU ASIA”

Cea mai lunga expeditie în   forma de inima

2. Perioada :

De la:  03.08.2012

Pâna la:  03.10.2012

3. Itinerar:

EUROPA,ASIA

România, Ucraina,Rusia,Mongolia,   Kazahstan,Turkmenistan, Iran,  Turcia,Bulgaria

4.   Autoturisme

2 autoturisme 4X4 SUBARU FORESTER second-hand

5.   Participanti

VLADUTOIU MARCEL – conducator expeditie

PERJARIU SILVERIU – mecanic auto

MAGOCS EUGEN – pasionat off-road

MOLDOVAN ADRIAN – jurnalist

6. Scopul si obiectivele:

-promovarea imaginii Aradului si României în Asia

-stabilirea recordului de « Cea mai lunga expeditie în forma de   inima »

-stabilirea altor recorduri privind o expeditie motorizata integral aradeana/româneasca   de o asemenea anvergura (lungime, latitudini ridicate, altitudine, desert, munti)

-parcurgerea itinerariului in forma de inima pe trasee cat mai salbatice,   evitand drumurile facile. Conditii offroad, munti, desert, totul pentru a   surprinde imagini deosebite si a experimenta aventura la maxim

-vrem sa dovedim ca in anul 2012 oricine isi poate lua masina personala   si pleca oriunde in lume, fara bariere politice si etnice.

-contact cu populatii din diferite regiuni. Traditii si obicieiuri, mod   de viata

-mediatizarea intensa a expeditiei pe durata acesteia, prin comunicate/   imagini trimise mass-media, pregatite de ziaristul prezent in expeditie

-realizarea de filme documentare cât mai comerciale la intoarcerea din   expeditie, cu accentuarea momentelor tensionate si a incidentelor   neprevazute.

-expozitii de fotografie dupa incheierea expeditiei

-scrierea unei carti la întoarcerea din expeditie

Expeditia este organizata de Hard Enduro Club Arad, o asociatie non-profit   alcatuita din pasionati de motoare si natura.

Expeditii s-au facut si se vor face atâta timp cât oamenii vor fi   atrasi de aventura si vor dori sa-si cunoasca limitele. Ce aduce în plus expeditia noastra?

Suntem un grup de aradeni pasionati de   sporturi cu motor si calatorii. Ideea expeditiei s-a nascut din dorinta de a   trai Marea Aventura a vietilor noastre, organizata nu doar pentru satisfactia   personala, ci pentru a aduce un capital important de imagine orasului si   tarii noastre. România este cunoscuta în lume pentru ospitaliatea si   deschiderea oamenilor ce traiesc aici. Avem locuri minunate ce merita   vizitate de oameni din celalalt colt al Eurasiei. In plus, dorim sa promovam imaginea   partenerilor-sponsorilor nostri atat in zonele pe unde vom trece, cât si în   România, prin filmarile pe care le vom face si în care vom implica imaginea   acestora. Dorim sa vizitam si sa filmam, pentru a promova  cât mai multe zone diverse din punct de   vedere folcloric, etnografic, al civilizatiei sau al obiectivelor turistice   naturale si culturale

Echipa expeditiei este compusa din 4 membri. Dorim sa pornim în   calatorie cu 2 autoturisme fiecare autovehicul având un echipaj de 2 oameni.

Membri expeditiei sunt barbati cu vârsta   între 27 si 43 de ani, cu experienta în conducerea vehiculelor în teren   accidentat si obisnuiti cu viata în conditii vitrege. Din echipaj fac parte   mecanici auto, personal cu pregatire medicala si un om de televiziune (WEST   TV Regional Arad).

Traseul începe si se va sfârsi la Arad (Bucuresti)   si va cuprinde atât pasaje de drum asfaltat, cât si macadam, stepa, nisip si   noroi. Pentru realizarea treaseului în forma de inima am stabilit niste   puncte care vor trebui atinse (Checkpoint-uri), conform hartii de mai jos:

Unde check-pointurile reprezinta:

 A-  Bucuresti, România                         I- Khovd, Mongolia

B-  Chernihiv, Ucraina                          J- Alma-Ata, Kazahstan

C-  Moscova, Rusia                               K- Shardara, Kazahstan

D-  Kirov, Rusia                                    L- Ashgabad,   Turkmenistan

E-  Cheliabinsk, Rusia                          M- Isfahan, Iran

F-   Surgut, Rusia                                  N- Tabriz, Iran

G-  Eniseisk, Rusia                                O- Ankara, Turcia

H-  Irkutsk, Rusia

Check-pointurile sunt punctele ce vor   fi atinse, pentru a pastra conturul de inima al traseului. Evident ca vor fi   cazuri în care între 2 puncte nu se poate merge în linie dreapta, datorita   lipsei suprafetelor carosabile. De asemenea, exista obiective care nu au fost   incluse pe harta check-pointurilor, pentru ca ar afecta forma inimii. Acestea   vor fi atinse prin devieri de la traseu (ex: Ulan Bator, Desertul Gobi, Muntii   Altai, deserturi in Asia Centrala, Marea Caspica, Muntii Zagros, Golful   Persic, etc)

Expeditia va fi filmata pe toata durata   ei de  catre realizatorul de   televiziune prezent cu noi Va fi un film documentar “real”, pas cu pas, fara   momente regizate. În acest film dorim sa prezentam într-un mod cât mai   spectaculos greutatile de care se lovesc cei care fac asemenea expeditii, dar   si interactiunile cu populatiile locale, natura locurilor strabatute sau   imagini spectaculoase din parcurgerea portiunilor off-road ale itinerariului.

Prin comunicatele telefonice, imaginile   trimise si prin canalale de social-media si internet, cei de acasa vor fi   tinuti la curent permanent cu desfasurarea expeditiei.


 

SPONSORI SI PARTENERI:

  • SIRENNE AQUACLUBUNTAR – Elegance   GroupPensiunea KONAK
  • EURO-TRAVEL
  • Popas MARA
  • AUTO TOTAL- A.D.   GARAGE

Alti sponsori ce  vor fi nominalizati in conferintele de presa si  vizual pe masini

PARTENERI MEDIA:

  •  WEST TV REGIONAL
  • si Dvs., toti   colegii din mass-media locala si regionala

Promovare:

-În cazul în   care nu vom avea cu noi echipe de la televiziuni nationale, garantia   promovarii adecvate a expeditiei este prezenta în grup a lui MOLDOVAN ADRIAN   (realizator de emisiuni de turism-travel,  automobilism si divertisment, 10 ani la TV   Arad-post afiliat Antena 1, actualmente la WEST TV Arad). El a realizat   numeroase emisiuni TV gen documentar de calatorie în România, Europa, Africa   de Nord, precum si în masivul Kilimanjaro.

ÎNAINTE
-Expeditia va beneficia de o conferinta de   presa marti 31 iulie 2012, la Primaria Arad, iar plecarea oficiala va avea   loc de pe platoul din fata Primariei Arad vineri, 3 august, ora 18:00.

ÎN TIMPUL
-Jurnalistul   prezent în expeditie va transmite comunicate si materiale  audio-video în direct pentru mass-media din   România, informatii ce vor fi distribuite de partenerii media din Arad si de   cei din presa centrala, precum si pe blogul nostru pe internet si pe   facebook. Dorim ca peripetiile expeditiei sa fie urmarite de publicul larg   precum un roman-foileton, iar lumea sa „ia parte” zi de zi alaturi de noi la   încercarile prin care vom trece. Fotografii spectacoloase vor fi postate pe   durata expeditiei cât de des posibil pe internet si vor sta la dispozitia   mass-media.

DUPA
-Cameramanul   prezent va filma mult pe durata expeditiei. Vor fi realizate filme   documentare (de  diferite durate,   pentru a putea fi difuzate sub forma unica sau în episoade, pentru a putea fi   comercializate, etc), în functie si de cerintele partenerilor nostri.

-Filmele vor fi   promovate la posturi de televiziune si vor fi proiectate în cât mai multe   locatii gen institutii de cultura, cluburi sportive sau de automobilisti,   institutii de învatamânt, în scop didactic, etc.

-Vor fi organizate conferinte de presa.

-La solicitari,   masinile din expeditie pot fi expuse la manifestari culturale si sportive,   saloane si expozitii auto.

 

 Expeditia, tara cu tara:

ROMÂNIA
 Punct  intrare: Giurgiu (întoarcere)/BUL
Punct  iesire: Siret (plecare)/UKR
distanta aproximativa parcursa: 550 km
Check-pointuri: Bucuresti
Obiective turistice: –

UCRAINA
Punct  intrare: Porubne/RO
Punct iesire: Bachivs’k /RUS (M02, E101)
Distan?a aproximativa parcursa: 900 km
Check-pointuri: Chernuhiv
Obiective turistice: Kiev

RUSIA
Punct  intrare: Khomutovka/UKR (E101)
Punct  iesire: Kyakhta/MON (P441)
Punct intrare II: Chadan/MON (A163)
Punct iesire II: Rubtsovsk/KAZ (A349)
Distan?a aproximativa parcursa: 9000 + 2400 = 11.400 km
Check-pointuri: Moscova,Kirov, Chelyabinsk, Surgut, Eniseisk,Irkutsk.
Obiective turistice: Moscova, Muntii Urali, Siberia, Fluviul Obi, Fluviul Enisei, Lacul Baikal, Muntii Altai

MONGOLIA
Punct  intrare: Altanbulag /(RUS) (P441)
Punct  iesire: Ulaangom /(RUS)
Distan?a aproximativa parcursa: 2300 km
Check-pointuri: Khovd
Obiective turistice: Ulan Bator, populatiile nomadice, Desertul Gobi

KAZAKHSTAN
Punct intrare: Semey/(RUS) (A349)
Punct iesire: Aqtau/(TRK)
Distan?a aproximativa parcursa: 3500 km
Check-points: Almaty, Shardara
Obiective turistice:  Lacul Balkhash,  Almaty.

TURKMENISTAN
Punct intrare: Garabogaz(KAZ)
Punct iesire: Gudriolum/(IRN)
distanta aproximativa parcursa: 680 km
Check-points: Turkmenbashi
Obiective turistice: Turkmenbashi

 

IRAN
Punct intrare: Bajgiran/(TRK)
Punct iesire: Bazargan/(TUR) (E80)
Distan?a aproximativa parcursa: 2800 km
Check-points: Isfahan, Tabriz
Obiective turistice: Muntii Elburz, Teheran, Isfahan, Muntii Zagros, Golful Persic, Persepolis

TURCIA
Punct intrare: Dogubeyazit/(IRN) (E 80)
Punct ie?ire: Edirne /(BUL) (E80, A3)
Distan?a aproximativa parcursa: 1850 km
Check-points: Ankara
Obiective turistice: Trabzon, Ankara,Istanbul, Marea Neagra

BULGARIA
Punct intrare: Svilengrad/(TUR) (E80, A3)
Punct ie?ire: Ruse/(ROM) (E70)
Distan?a aproximativa parcursa: 350 km
Check-points: –
Obiective turistice: –

 

 

Bookmark the permalink.

4 Comments

  1. Nu stiu daca as avea curaj, dar imi doresc o aventura de genul! Ideea e minunata! Multa bafta!

  2. Drum bun si multa bafta! Foarte frumoasa expeditie! Sa nu va lasati invinsi de oboseala sau alte probleme! Mult succes! Bravo!

  3. Sper sa nu aveti probleme pe drumurile neasfaltate ….ca eu am patit-o odata si nu a fost foarte distractiv 🙁

  4. Liliana Covaliu

    Mi-a placut sa gasesc intimplator aceasta blog. Mai ales ca Silveriu este verisorul meu si este until dintre vei ce au participat. Foarte frumoasa idea si cuarjul vostru. Sper sa puteti sa publicati Mai mult despre aceasta .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud