By Metra II – faţa frumoasă a Americii

Data trecută v-am povestit cum sâmbăta am ajuns să iau trenul dintr-o suburbie locuită de negri şi cum nu am fost tocmai încântată de ce am văzut în staţiile de unde am plecat şi unde am ajuns.

Cum nu păţisem nimic cu o zi înainte, am prins curaj pentru duminică. Aveam de ajuns puţin mai departe de Art Institute şi m-am gândit să apelez din nou la trenul de pe linia lui Electric District, mai ales că ultima staţie de pe traseu ar fi fost chiar în parcul pe care-l planificasem la răscolit. Numai că duminica nu circulă trenuri pe ruta respectivă. Aşa că m-am hotărât să iau ceva de la mine, din Tinley Park şi oi vedea eu unde ajung, pe linia lui Rock Island. Principalul e să fiu in Downtown.

Până în dimineaţa aia doar trecusem cu maşina prin apropierea gării iar intre ea şi şosea e o parcare mare. Aşa că nu reuşisem să văd detalii. De la mai mică distanţă am observat că se aplică un alt standard, că atunci când facem comparaţie între cele două trasee avem de-a face cu două Americi. Şi impresia mi s-a întărit cu fiecare gară prin care am trecut până la cea finală de pe traseu.

TinleyParkMetra

Dar înainte de a porni la drum, a trebuit să las maşina în parcare. Am dat peste acelaşi dispozitiv de încasare care mă făcuse să zâmbesc cu o zi înainte. Adică îndoi bancnota, o introduci în fanta cu numărul locului tău din parcare şi o împingi cu bucata de tablă legată cu sfoară.

ParkFeeDevice2ParkFeeDevice1
spacer

Numai că aici am găsit ceva ce cu o zi înainte lipsise din parcare: tariful. Şi de aia v-am zis data trecută că am fost prost inspirată. Pentru că se plăteşte taxă fixă un dolar şi jumătate, de luni până vineri, dacă intri în parcare între şase şi zece-jumătate, dimineaţa. Iar eu lăsasem cinci, în zi de weekend. Dar noi să fim sănătoşi.

Şi au continuat curiozităţile despre care nu am mai ajuns să vă povestesc în primul episod pentru că m-am luat cu aventurile.

În primul rând, trenul porneşte cu locomotiva înainte din Chicago. Când se întoarce, e împins şi-ţi dai seama că vine spre tine pentru că are aprinse farurile ultimului vagon.

TrainMetra1

Se deschid doar uşile la care sunt conductorii, nişte băieţi joviali, cu chipie care arată ca acum o sută de ani.

TrainMetra2

Vagoanele sunt etajate, dar naşul nu urcă, ci primeşte biletul de sus, întinzând mâna. Aşa că nicio şansă să-l fentezi, cum făceam noi pe vremea când eram liceeni. Că ne uitam pe care capăt urcă şi coboram la parter prin celălalt.

TrainMetra3

Nici nu poţi să te dai adormit şi să scapi fără bilet. E tren de navetişti şi lumea mai prinde câte-un somnic de dimineaţă. Simţul practic al americanului a născocit rastelul pentru bilete. Pe spătarul scaunului din faţa ta e o lamelă de metal în care pot fi prinse două bilete, fix câţi călători pot fi pe o banchetă.

TicketMetra

In concluzie, am ajuns în staţia terminus a liniei Rock Island, La Salle Street. Când am ieşit din gară m-am trezit cu Willis Tower in faţă, la vreo câteva străzi distanţă. Oarecum a fost aproape de Van Burren street, unde coborâsem cu o zi înainte. Dar de asta mi-am dat seama pe traseu.

Chicago1

Încercând să găsesc staţia de autobuz care să mă ducă spre malul râului, m-a întrebat de sănătate un şofer de taxi. Cu Moscova încă în minte, când am plătit cam o sută de dolari pe zece kilometri, nu prea am vrut să mă avânt. Dar pe urmă mi-au venit în faţa ochilor stereotipuri din serialele americane în care toată lumea iese în stradă şi strigă “TAXI”. Aşa că am zis s-o încerc şi pe asta. Şi bine am făcut. Cu tot cu bacşiş am lăsat şapte dolari. La întoarcere am luat de mai departe, dar pentru că am stat mai puţin la semafoare, a fost tot atât. Făcând comparaţie la preţ şi distanţă, e doar cam de vreo două – trei ori mai scump ca în Timişoara.

Nu ştiu de ce, dar călătorind cu Metra, mai tot timpul mi-a venit să fredonez “Take the A Train” a lui Duke Ellington

Bookmark the permalink.

One Comment

  1. Like pt piesa lui Ellington 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Protected with IP Blacklist CloudIP Blacklist Cloud